DISCLAIMER

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan anda.

Friday 27 December 2013

Cerita anakku Tsania

Salam semua 

Nak tahu kenapa saya pilih untuk berniaga Shaklee ? 
Azam saya, saya kene cuba dan rasai dahulu baru saya boleh berniaga sesuatu barang tu. Tak terlintas nak jadi agent sebenarnya . Kisahnya begini..

Beberapa bulan dahulu ,anak saya Tsania Saffiya melalui fasa tak mahu makan yg sangat teruk. Berbulan-bulan lamanya. Semua benda saya cuba , semua diluah semula. Dia cuma nak susu sahaja . Refer kepada paediatrician berkali-kali, semua petua dah cuba. Makan dua sudu , sudu ketiga diluah. Sampai la saya stress dan nangis sbb anak tak mahu makan.Alhamdulillah walau x mahu makan , berat Tsania x pernah sekalipun turun. Sentiasa meningkat. Berkat susu ibu agaknya. Tapi kita sebagai ibu tetap risau . Risau dia tak dpt zat yg diperlukan ketika membesar, atau risau dia sebenarnya lapar tapi tak reti nak bagitahu kita.

Google mcm2 , semua membawa kepada satu produk. Mealshake dari Shaklee. Terfikir jugak, takut ini pon membawa ke jalan buntu. Pada suatu hari itu, saya tekad . Jika dgn izin Allah, mealshake ini betul membantu anakku Tsania makan sempurna kembali, akan ku ceritakan kepada semua yang bertanya. Rahsia kejayaan saya. 

30/08/2013 Mealshake yg dipesan sampai kerumah.Umpan nak bagi Tsania minum? Mummy ckp ni bubble tea! Fav dia tu! Hari kedua minum Mealshake , habis sepinggan nasi ayam . Ya Allah Ya Tuhanku. Sungguh ini benar . Dan berterusan sehingga kini . Nasi, mee, ayam, ikan ,sayur semua pon dia makan. Jarang sgt dia luah kembali kecualilah jika dia tak boleh nak kunyah. Ini dah pon masuk hampir 4 bulan. Masih ade setengah canister . Jimat sungguh jimat. Sbnrnya saya sorok dari dia . Sebab dia asyik mintak nak minum kalau dia nampak. 

Apa yang penting, anak saya sihat, tembam dan bukan OBESE . Kanak2 obese kita leh beza ya. Tsania bukan mcm tu. Dia tembam yang sedap2 tu. Sedap pegang sedap pandang gitu . 

Maka semenjak itu, saya buka hati utk jadi keluarga shaklee . Alhamdulillah kini saya pengedar sah Shaklee . ID 1094818.

Jika anda tanya ape saya bagi Tsania makan? Makan mcm biasa je. Nasi cuma dua sudu besar sahaja setiap kali makan. Dia tak makan banyak. Tapi dia berselera. Itu bezanya. Ia tidak menggemukkan. 

Kalau nak tanya ape2 silalah PM saya , saya sudi menjawab semuanya . Nak beli pon boleh, PM je saya . Insya Allah kita sama2 sihat dgn Shaklee. 

Sekian, mummy Tsania Saffiya 
27/12/2013
Assalamualaikum wbt

Ayu Nazaruddin 0192155363
ayunazaruddin.blogspot.com
www.facebook.com/wellnesshavenmalaysia
IG: shaklee_wellnesshaven
SID : 1084819
Shaklee Independent Distributor 
~Towards Healthier Living with Shaklee ~



No comments:

Post a Comment